„Zero waste shopping“ način kupovanja je sve popularniji u posljednjih nekoliko godina kako ljudi postaju svjesniji utjecaja svojih potrošačkih navika na okoliš. Zero waste prodavnice, također poznate kao prodavnice bez ambalaže, namijenjene su smanjenju otpada nudeći proizvode bez ikakve ambalaže ili u višekratno upotrebljivim spremnicima.

Šta govori statistika?

Danas postoji više od 1.100 ovakvih prodavnica širom svijeta, a većinom su smještene u Europi i Sjevernoj Americi. Kada se porede s tradicionalnom kupovinom, ovaj način kupovine smanjuje značajno količinu otpada koji generišu potrošači. Prema Agenciji za zaštitu okoliša građani SAD-a su 2018. godine generirali 292,4 miliona tona komunalnog krutog otpada, pri čemu su ambalaža i spremnici činili 28,1% od ukupnog iznosa. Kupovinom u zero waste prodavnicama, potrošači mogu eliminirati većinu tog otpada od ambalaže i smanjiti proizvodnju ukupnog ugljen dioksida na planeti.

Osim smanjenja otpada, ovaj način kupovine ima i druge prednosti. Mnoge zero waste prodavnice nude lokalno uzgojene i organske proizvode, što može pomoći u podržavanju lokalnih poljoprivrednika i smanjiti emisije koje su povezane s prevozom. Potiču upotrebu višekratno upotrebljivih spremnika i torbi, što može uštedjeti novac potrošačima i smanjiti potražnju za jednokratnim proizvodima od plastike.

Zero waste kupovina može zahtijevati više planiranja i truda u odnosu na tradicionalnu kupovinu, mnogi potrošači to smatraju iskustvom koje im donosi zadovoljstvo i ispunjenje. Podržavajući lokalne biznise koji daju prednost održivosti i smanjenju otpada, potrošači mogu pozitivno utjecati na okoliš i svoje lokalne zajednice.

Proizvodi

Neki od proizvoda koji su dostupni u ovom tipu prodavnice uključuju: ponovno upotrebljive torbe, slamke od nehrđajućeg čelika, staklene posude, pribor od bambusa, vosak od pčelinjeg saća za zatvaranje posuda ili tegli, kompostni spremnici, organsko voće i povrće, čaj u rinfuzi, orašasti plodovi i sjemenke, maslaci od orašastih plodova, žitarice, mahunarke, brašno, začini, bilje, maslinovo ulje, ocat, soja sos, mliječni napici od orašastih plodova, kokosovo ulje, sapun, šamponi za kosu i regeneratori, losioni za tijelo, drvene četkice za zube, pasta za zube, tekućina za ispiranje usta, dezodoransi, organske spužve za pranje posuđa, deterdžent za suđe i veš, svijeće, soda bikarbona, limunska kiselina, gel aloe vere, eterična ulja, bijeli ocat, agavin nektar i javorov sirup.

Ovo su samo neki proizvodi koji se mogu naći u zero waste prodavnicama. Higijenski proizvodi su pakovani u većim staklenim ili metalnim kontejnerima te kupci uglavnom samo dopunjuju svoje koje su ponjeli od kuće. Ovo se radi tako da svaki kontejner koji kupac unese u prodavnicu prvo vaga, a zatim dobija kod koji skenira naknadno pri vaganju svog kontejnera sa proizvodom u njemu. Ovim postupkom vaga oduzim težinu kontejnera od metala ili stakla koga je kupac unjeo te se dobija samo težina proizvoda sa cijenom.

Svakako da mnoge prodavnice lokalno nude i kućnu dostavu svojih proizvoda koja se vrši biciklima, biciklima sa manjim prikolicama ili na električnim romobilima sa korpama.

Zaključak

Zero waste kupovina je učinkovit način smanjenja otpada i podrška je održivom poslovanju. Obzirom više od 1.100 zero waste prodavnica širom svijeta, potrošači imaju više opcija nego ikad prije za donošenje okolišno odgovornih odluka dok i dalje uživaju u proizvodima koje trebaju i vole. Kupujući bez pakovanja i investirajući u višekratno upotrebljive posude i torbe, svi možemo doprinijeti zdravoj i održivvoj planti.